PROGRAM EKO-ŠKOLE
Projekti:
U svim gore navedenim projektima sudjeluju svi učenici i djelatnici naše škole. Sve se aktivnosti dokumentiraju.
CILJEVI:
Razvijanje odgovornosti učenika, povećanje svijesti o okolišu, razvijanje komunikacije, stvaranje radnih navika i obaveza, smanjenje, sprječavanje i uklanjanje nedostataka u školi, razvijanje svijesti o ekološkom uzgoju i praktičnoj primjeni ljekovitog i začinskog bilja
PRILOG:
Eko radni listići i CD
1. Kontrola i utrošak vode
Tijekom školskih godina 2008/2009 i 2009/2010. najmanje dvaput mjesečno su vršene provjere ispravnosti sanitarnih čvorova u zgradi Srednje škole. Kontrole su provodili učenici 3 P i 2 AG razreda s nastavnikom Alojzije Suknović. Uočeni nedostaci su odmah prijavljeni školskom domaru, koji je odmah poduzimao potrebne radnje kako bi kvarovi bili u što skorijem roku uklonjeni.
2. Uređenja školskog okoliša
Školski okoliš se uređuje na način da se redovito, prema potrebi organiziraju akcije skupljanja otpadaka u krugu škole , kosi trava, plijeve korovi u cvjetnim lejama, čisti snijeg, a 1 ili 2 put u školskoj godini se organizira velika radna akcija za vrijeme kojih se uređuje školski park, sadi cvijeće u prostoru oko škole i sl.
3. Proizvodnja humusa
Kompostiranje predstavlja najstariji i najprirodniji način recikliranja otpadagdje smanjujemo količinu otpada za odvoz i odlaganje, a kompostom vraćamo hranjive tvari tlu iz kojeg su potekle, gdje će se postupno pretvoriti u humus - plodno tlo. Plodno tlo koje dobijemo – humus, kompostiranjem na našoj školskoj ekonomiji koristimo za povećanje kvalitete vlastitog voćnjaka, vinograda, povrtnjaka, plastenika, školskog parka te kod sjetve i sadnje cvijeća u lončanice. Najbitnija svojstva kvalitetnog komposta su da hrani biljke, osigurava prozračnost tla, zadržava vodu, pogoduje rastu biljaka, poboljšava strukturu tla, sprečava isušivanje,povećava otpornost biljaka na nametnike i bolestite stvara povoljne uvjete za život organizama u tlu. Jer kompostiranjem se količina otpada koja završava na odlagalištu može smanjiti čak za 1/3, time mi nastojimo riješiti probleme zaštite okoliša kod nas i biti uzor kako za druge škole tako i za sva domaćinstva Republike Hrvatske. Cilj nam je postići to da odvajanjem otpada smanjujemo onečišćenje podzemlja procjednim vodama s odlagališta, smanjujemo stvaranje stakleničkog plina metana koji doprinosi klimatskim promjenama, smanjujemo opasnost od požara, izbjegavamo upotrebu umjetnih gnojiva koja smanjuju kvalitetu voda i tla te nastojimo spriječiti ugrožavanje zdravlje ljudi, biljaka, životinja.
Svi smo upoznati s činjenicom da „Zemlju nismo naslijedili od naših predaka, već smo je posudili od svojih unuka“. Kompost proizveden na školskoj ekonomiji korišten je za sadnju i prehranu cvijeća u 48% slučajeva, 28% za vrt, voćnjak, travnjak. Jedan dio oko 17% je poklonjeno (roditeljima i susjedama, jedan manji dio je poklonjen prijateljima i djeci). Ostali dio 8% gotovog komposta je upotrijebljeno u ostale svrhe kao što su potrebe poljoprivredne proizvodnje , prodavanje, za pokuse u znanstvene svrhe, u proizvodnje ljekovitog i začinskog bilja, edukativne radionice.
4. Proizvodnja ljekovitog i začinskog bilja
Glavni je zadatak ovoga projekta bio osvijestiti učenike o uzgoju i primjeni ljekovitoga i začinskoga bilja. Bilje smo uzgajali na poljoprivrednom zemljištu i u plasteniku naše Škole. Sjetva se odvijala tijekom mjeseca ožujka pa sve do sredine travnja.
Proizveli smo:
1. KADULJU(Salvia officinalis L.)
2. METVICU(Mentha piperota)
3. KOPRIVU(Urtica dionica)
4. KAMILICU(Matricaria chamomilla L.)
5. NEVEN(Calendula officinalis L.)
6. LAVANDA (Lavandula officinalis)
7. KOMORAČ (Foeniculum vulgare)
8. RUŽMARIN(Romarius officinalis L.)
9. BOSILJAK(Ocimuum basicilum Labiatae)
5. Uzgoj i proizvodnja slatkog krumpira "Batata"
Batat - Ipomoea batatas
U suradnji sa “Prvim hrvatskim cluster-om ekološke proizvodnje” krećemo u uzgoj ekološkog batata. Batat je višegodišnja kultura koja potiče iz Južne Amerike, odakle se proširila u Aziju, Afriku i Europu. Batat je visoko energetska kultura, puna škroba, malo šećera, bogata mineralima i vitaminima. Nabaviti ćemo presadnice početkom lipnja 2010. preko “Prvog hrvatskog cluster-a ekološke proizvodnje” i posaditi ih pod foliju na školskoj ekonomiji.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
eUdžbenici |
Dnevni tisak |
Za nastavnike |
• Stručni skupovi |
• Odabir udžbenika |
• eMatica |
• CARNet Admin |
• eUpisi |